כיצד בניה ירוקה תורמת לחיסכון משמעותי בחשבון החשמל שלכם?

בניה ירוקה מטרתה לשמור על איכות הסביבה, למעט כמה שיותר בזיהום האוויר, לשמור על כדור הארץ, לחסוך במשאבי הטבע ולהיות ידידותית לסביבה. לטווח הארוך, היתרונות של הבניה הירוקה בחיסכון של הדיירים בהוצאות בחיי היומיום.
מבנים המתוכננים על פי עקרונות ותקני הבנייה הירוקה מסייעים ליושביהם לחסוך אלפי שקלים בשנה במספר נושאים כגון שימוש נכון, יעיל וחסכוני במים, ייצור חשמל לשימוש ביתי וציבורי, וחיסכון באנרגיה לחימום וקירור בעזרת הקפדה על בנייה הכוללת בידוד תרמי משופר ואיכותי, הן בקירות והן בפתחים.
במאמר זה אתמקד באמצעים יעילים בבניה לבידוד תרמי:

  • מלבד הבידוד בקירות הבניין החיצוניים, בבנייה ירוקה הבידוד התרמי נעשה גם בתקרות דירות הגג וגם ברצפת הדירות הקומה הראשונה.
  • ציפוי קלקר: מדובר בציפוי תרמי מבודד על הקירות החיצוניים, כנדרש על מנת לעמוד בתקן הישראלי, המשמש לבידוד הקירות החיצוניים מפני חום וקור ברמה גבוהה. בדומה לציפוי הקלקר משתמשים גם בצמר זכוכית וחומרים נוספים כך שטמפרטורת הדירה מושפעת פחות מתנאי מזג האוויר.
  • דאבל גלייזינג: בדומה לציפוי התרמי של קירות הבית החיצוניים, תפקידו של הזיגוג הכפול הוא לבודד תרמית את חלונות הבית. חלונות גדולים, מחד, מאירים את הבית כך שאין צורך להדליק את האור ברוב שעות היום, אך יחד עם האור נכנס לחלל הבית גם מזג האוויר מבחוץ, חום או קור. ההבדל בין דירות עם זיגוג כפול לאלו שאינן מצוידות בחלונות כאלה, הינו משמעותי ומורגש.
  • אלומיניום ומשמעותו: מעבר לעובדה שאלומיניום הינו חומר ידידותי לסביבה וניתן למיחזור, מדובר בחומר מרכזי לחלונות איכותיים. חלונות אלומיניום איכותיים בדירה חשובים ביותר, שכן סגירתם הרמטית ואינה מאפשרת כניסת רוח, חום וקור מבחוץ. כמו כן, חלונות האלומיניום מהווים ניתוק תרמי בין פנים הדירה לבחוץ, כאשר הצד החיוני, החשוף לקור לדוגמא, מנטרל את מעברו לחלק הפנימי ואינו מעביר אותו לתוך חלל הבית.
  • קיר כפול – בטון, אבן וקיר פנימי איטונג: מדובר בקיר הבנוי בשכבות, אבן בצד החיצוני, בטון בחלק האמצעי ואיטונג או פלטת גבס בחלק הפנימי. כלפי חוץ קיר מסוג זה מעניק חוזק וציפוי של שנים רבות, וכלפי פנים הוא מהווה בידוד תרמי לדירה ומקום נוח למעבר חשמל ואינסטלציה.

כל האלמנטים של הבידוד התרמי מעניקים חיסכון של מאות שקלים בשנה בחשבון החשמל לכל בית, בחורף ובקיץ, כיוון שהם שומרים בצורה טובה יותר על טמפרטורת החדר ואינם רגישים לתנאי מזג האוויר בחוץ.

מאמרים נוספים

שתף את המאמר

Share on facebook
Share on email
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on print

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

צור קשר